Hopp til innholdet

Studentliga 2025

Seiling for studenter

Bli med på et spennende nytt seilprosjekt! Studentliga samler studenter fra hele landet og Norden for å konkurrere og bli kjent med andre studenter. Bli en del av ligaen.

Hva er studentliga?

Etter braksukseen med Student NM i 2024 ønsker NTNUI å bringe Stundetseilingen enda et hakk videre. Derfor har vi for 2025 bestemt å starte Studentliga! Her vil det være studenter som arrangerer ligaseiling for studenter. I første omgang starter vi med et stevne i Trondheim 27.-30. mars 2025. Videre ser vi på muligheten for å arrangere et stevne 2, enten i Trondheim eller en annen plass i Norge.

01.

Ligaformat

Det vil seiles i ligaformat akkurat som det gjøres i Seilsportsligan. Arrangøren stiller med alt av seilutstyr og det eneste du trenger er en bag og seiltøy.

02.

Stevne #1

Stevnet i Trondheim vil seiles i Melges 24 på Tautra. Alle tilreisende lag blir hentet på flyplassen 27. mars. Seilingen foregår fredag og lørdag, 28.-29. mars med en avsluttende bankett på lørdagen. Søndag 30. vil bestå av hjemreise for tilreisende lag.

03.

Premieutdelinger

På lørdag vil det bli arrangert premiefest/bankett for å skape god stemning, dele ut premier til noen heldige og selvsagt vinnerne.

Unike fordeler ved Studentliga

Studentliga tilbyr det unike at man ikke trenger båt og utstyr for å kunne delta. Det er raskt, effektiv og utrolig morsomt!

Studentfokusert

Studentliga er organisert av studenter for studenter. Vi forstår dine behov og ønsker en uforglemmelig opplevelse.

Sosialfokus

Et av fokusområdene er det sosiale. Derfor har vi tilrettelagt for at alle deltagerne bor på samme område. Det er også noe av grunnen til at det strekker seg fra torsdag til søndag

En liten smakebit av hvordan det er å seile melges og ligaformat

Dokumenter

Her finner du link til stevnets kunngjøring

Her finner du linken til stevnets seilingsbestemmelser
TBA

Intensjonen bak Studentliga

Program

Torsdag:
Middag: Arrangøren stiller med middag etter kl 19:00

Fredag:
Registrering: kl 08:00 – 08:45 i Hovedhytten på Tautra
Skippermøte: kl 09:00
Første varselsignal: kl 10:00
Middag etter seiling

Lørdag:
Skippermøte: Kl 09:00
Første varselsignal: kl 10:00
Premiefest/bankett så fort som mulig etter seilingen

Søndag:
Første bil vil dra fra Tautra i 11-tiden

Henting

Siden arrangementet foregår på Tautra og det ikke er noe godt kollektivt tilbud fra flyplassen til området, tilbyr vi henting på flyplassen. For å kunne tilrettelegge for henting er det derfor avgjørende at det sendes mail når forventet ankomst er.

Det tar omtrent 1t hver vei fra flyplassen til Tautra. På vei fra flyplassen til Tautra vil deltakerne få muligheten til å handle på matbutikken. Her må det handles alt av frokost, lunsj og evt annen mat man trenger for helgen. Arrangøren stiller med middag alle dagene, men deltagerne må selv ordne resten. Dette inkluderer også drikke da det ikke er gåavstand til nærmeste butikk fra arrangementsområdet.

Planen for første henting er kl 12, eller så fort første lag lander. Det kjøres deretter shuttle til og fra flyplassen for å hente de andre lagene. Det anbefales at siste ankomst er kl 18:00 for å rekke felles middag og annet sosialt.

Etter endt arrangement vil det tilbys kjøring fra Tautra tilbake til flyplassen. Første avgang er planlagt kl 11. Siden det tar ca 2t t/r, anbefales det derfor å bestille sene flyvninger slik at man rekker flygningen sin. Siste lag ankommer flyplassen tidligst 17:30.

Mannskap

Slik det står i NoR er det lov å melde på 4 personer til stevnet. Regattaen er åpen for norske og utenlandske studenter med gyldig semesterregistrering ved et universitet eller høyskole. I tillegg kan hvert lag stille med inntil én deltaker som ikke er student.

Påmelding

Her kan du melde på laget. Det er viktig at du svarer på alle punktene og registrer kun et lag per forening. Dersom arrangør ser at det er flere registrerte lag fra samme forening kan arrangøren benytte seg av sin rett til å avmelde et av lagene.

Det koster 1450kr per person. Påmeldingen åpner 22. desember kl 12:00

Det er også greit om alle på laget melder seg på Facebook arrangementet også

Praktisk info

Når man ikke seiler venter alle lagene sammen på Steinbiten som ligger ankret opp på baneområdet. Det er en Hanse 370. Dvs man er ute på vannet fra kl 09:30 til vi er ferdig seilt. Det er et toalett på båten og komfyr om man vil ha noe varmt å drikke.

Trondheim i mars har en gjennomsnittstemperatur på 1-4 grader. Derfor er det viktig å ta med seg nok klær slik at man ikke blir kald i pausen.

Premiefest/Bankett

Etter endt seiling er planen premiefest/bankett der topp 3 blir premiert.
Dresscoden for banketten er smart casual antrekk. Dvs korte skjørt for damene, chinos og dress-skjorte på gutta.

Kommunikasjon

Facebook arrangementet vil være den offisielle oppslagstavlen. Her vil NoR, SI og andre viktige dokumenter bli lagt ut. Det er også den kanalen vi kommer til å bruke under mesterskapet.

Denne nettsiden blir brukt som en oppsummering/ god oversikt over det viktigste i forkant av stevnet.

Kontakt oss?

Hvis det er noe du lurer på eller som er uklart er det bare å kontakte oss på mail.

Arena

Stevnet vil foregå på Trondhjem Seilforening sin hytte på Tautra. Her vil det være soveplasser til alle og middag og slikt blir servert her. Banketten vil også finne sted i disse lokalene. Her er et bilde av området:)

Båtene vil ligge på svai ute på sjøen. På starten av dagen blir de som starter kjørt ut til båtene for så å rigge dem