Hopp til innholdet

Studentliga 2025

NTNUI Seiling arrangerte Invitationals i 2023. I 2025 vil vi døpe dette om og utvide det til Studentliga 2025. Her vil det være studenter som arrangerer ligaseiling for studenter. I første omgang starter vi med et stevne i Trondheim 27.-30. mars 2025. Videre ser vi på muligheten for å arrangere et stevne 2, enten i Trondheim eller en annen plass i Norge.

Stevnet i Trondheim vil seiles i Melges 24 på Tautra. 27. mars blir transportdag for alle tilreisende lag. 28.-29. mars blir det seiling med en avsluttende bankett på lørdag 29. mars. Søndag 30. vil bestå av hjemreise for tilreisende lag.

Det er sendt ut informasjon til ulike studentforeninger i Norge og utlandet der de har blitt invitert til å delta i Studentliga 2025. Hvis du er usikker på om din forening har fått denne mailen, vennligst kontakt med din forening. Har de ikke fått beskjed bes de om å sende mail til seiling-leder@ntnui.no

Transport til og fra flyplassen, middag og bo er inkl i påmeldingsavgiften og eneste som trengs å gjøre er å gi beskjed når dere planlegger å være på flyplassen til seiling-leder@ntnui.no.  

Vi håper dere er interessert og ønsker å delta på dette arrangementet. Om det er stor nok interesse jobber vi allerede med å kunne arrangere et stevne nummer to senere på året.

Torsdag

  • Middag: Arrangøren stiller med middag ikke før kl 19:00

 

Fredag

  • Registrering : kl 08:00-08:45
  • Skippermøte: kl 09:00 
  • Første start: kl 10:00
  • Middag etter seiling

 

Lørdag

  • Skippermøte: kl 09:00 
  • Første start: kl 10:00
  • Premiefest/bankett så fort som mulig etter seilingen

 

Søndag:

Første bil vil dra fra Tautra i 10-tiden.

Siden arrangementet foregår på Tautra og det ikke er noe godt kollektivt tilbud fra flyplassen til området, tilbyr vi henting på flyplassen. For å kunne tilrettelegge for henting er det derfor avgjørende at det sendes mail når forventet ankomst er.

Det tar omtrent 1t hver vei fra flyplassen til Tautra. På vei fra flyplassen til Tautra vil deltakerne få muligheten til å handle på matbutikken. Her må det handles alt av frokost, lunsj og evt annen mat man trenger for helgen. Arrangøren stiller med middag alle dagene, men deltagerne må selv ordne resten. Dette inkluderer også drikke da det ikke er gåavstand til nærmeste butikk fra arrangementsområdet.

Planen for første henting er kl 12, eller så fort som første lag lander. Det kjøres deretter shuttle til og fra flyplassen for å hente de andre lagene. Det anbefales at siste ankomst er kl 18:00 for å rekke felles middag og annet sosialt.


Etter endt arrangement vil det tilbys kjøring fra Tautra tilbake til flyplassen. Første avgang er planlagt kl 10. Siden det tar ca 2t t/r, anbefales det derfor å bestille sene flyvninger slik at man rekker flygningen sin. Siste lag ankommer flyplassen tidligst 16:30.

Her kan du melde på laget. Det er viktig at du svarer på alle punktene og registrer kun et lag per forening. Dersom arrangør ser at det er flere registrerte lag fra samme forening kan arrangøren benytte seg av sin rett til å anmelde et av lagene.

Det er også greit om alle på laget melder seg på Facebook arrangementet også

Slik det står i NoR er det lov å melde på 4 personer til stevnet. Regattaen er åpen for norske og utenlandske studenter med gyldig semesterregistrering ved et universitet eller høyskole. I tillegg kan hvert lag stille med inntil én deltaker som ikke er student.

Etter endt seiling er planen premiefest/bankett der topp 3 blir premiert.
Dresscoden for banketten er smart casual antrekk. Dvs korte skjørt for damene, chinos og dress-skjorte på gutta.

Når man ikke seiler venter alle lagene sammen på Steinbiten som ligger ankret opp på baneområdet. Det er en Hanse 370. Dvs man er ute på vannet fra kl 10:00 til vi er ferdig seilt. Det er et toalett på båten og komfyr om man vil ha noe varmt å drikke.

Trondheim i mars er gjennomsnittstemperaturen 1-4 grader. Derfor er det viktig å ta med seg nok klær slik at man ikke blir kald.

Facebook arrangementet vil være den offisielle oppslagstavlen. Her vil NoR, SI og andre viktige dokumenter bli lagt ut. Det er også den kanalen vi kommer til å bruke under mesterskapet.

Denne nettsiden blir brukt som en oppsummering/ god oversikt over det viktigste i forkant av stevnet.

Stevnet vil foregå på Trondhjem Seilforening sin hytte på Tautra. Her vil det være soveplasser til alle og middag og slikt blir servert her. Banketten vil også finne sted i disse lokalene. Her er et bilde av området:)

Båtene vil ligge på svai ute på sjøen. På starten av dagen blir de som starter kjørt ut til båtene for så å rigge dem

Hvis det er noe du lurer på eller som er uklart er det bare å kontakte oss på mail.